چطور ترس خود را بریزیم

چطور ترس خود را بریزیم
چطور ترس خود را بریزیم
چطور ترس خود را بریزیم

خب تو پست قبل گفتیم که در مورد اون موضوع با تکرار جمله تاکیدی و اینا هیچی عوض نمیشه. پس چه کار میشه کرد؟!

جواب، پذیرفتن ریشه‌ی ترس تو بخش سایه هست! کارهای دیگه‌ای هم میشه انجام داد، اما لطفا دنبال راه های ساده تر نگردین و این روش رو یاد بگیرین. خیلی جاها به دردتون خواهد خورد!

یه سری از ترس ها هستن که تو ذهنمونن. مثل ترس از تاریکی، گربه، ارتفاع و چیزای دیگه (از جمله ترس از شکست!).

برای این ترس ها، همون تکنیک پست قبل رو انجام میدیم، با این تفاوت که جلوی هر کدوم از جواب ها مینویسیم: چقدر ممکنه این اتفاق بیوفته؟!

خیلی وقتا وقتی تحلیل میکنیم که چقدر احتمال داره چیزی که ازش میترسیم همونطور اتفاق بیوفته، میبینیم که واقعا ترسمون الکیه!

چطور ترس خود را بریزیم ؟!

اگه این تمرین رو روی خیلی از ترساتون انجام بدین، خواهید دید که ریشه اکثر ترسها احساس بی ارزش بودن و نپذیرفتن خودتونه. اینکه نیاز دارین یکی دیگه شما رو تایید کنه. یعنی این باور که من فقط وقتی خوبم که دیگران تاییدم کنن و دوستم داشته باشن!

پس یادمون باشه از هرچی که میترسیم، اونو ببریم زیر علامت سوال و بعد از پیدا کردن ریشه‌های اون ترس، با استفاده از تمرینای سایه اونارو بپذیریم.

بعدها تکنیکهای دیگه‌ای هم یاد میگیریم و انجامشون میدیم.

یه نکته کلیدی در مورد ترس

اینه که، ریشه‌ای ترین ترس انسان، ترسِ از دست دادن هست. و این برمیگرده به این باور که نیروهای زیادی وجود دارن که میتونن چیزایی که ما دوس داریمو ازمون بگیرن. هیچ کاری با ترس به نتایج بزرگی منتهی نمیشه..

باوری که کمکمون میکنه خیلی شجاع، قدرتمند، و با اعتماد به نفس باشیم، اینه که باور کنیم خدا بالاترینِ قدرتهاست! یه لحظه تصور کنین هیچ قدرتی بالاتر از خدا وجود نداره، و خدا دوست‌دار و حامی ماست…

وقتی بالاترین قدرت موجود در کیهان پشتیبان ماست، از چه چیزی باید بترسیم؟!

چطور به این باور برسیم؟

خیلی ساده، شبا قبل خواب و صبا بعد بیدار شدن چند دقیقه این حالت رو تجسم کنین و احساسش کنین. میتونین یه عبارت تاکیدی هم براش بسازین و تکرارش کنین.

چرا ساده‌س؟ چون حقیقت داره! مهم نیست به خدا باور داشته باشیم یا به ماده‌ی سیاه یا به هیچی؛ چیزی که هست، هست! اگه بی طرفانه نگاه کنیم، الان با داده‌های مکانیک کوانتوم میتونیم درک کنیم که یک چنین نیرویی وجود داره!

در نهایت، اگه هیچ اعتقادی به نیرویی مثل خدا ندارین و کلا با این ایده موافق نیستین، میتونین از تکنیکای دیگه هم استفاده کنین. اگه اینطور بود، تو کامنت بنویسین یا دایرکت کنین تا تکنیکای بیشتری معرفی کنم ?

 

حرف آخر

اگه این پست ( چطور ترس خود را بریزیم ) براتون مفید بود، با دوستای خوبتون به اشتراک بذارین!

منبع

اگه مایل به یادگیری چیزای بیشتر در این مورد هستین و دوس دارین از زمان ثبت نام کلاس ها و دوره ها مطلع بشین فرم پایین رو پر کنین:

اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید

لطفا ایمیلتون رو وارد کنید
دانلود فایل