کارما یعنی چی

کارما یعنی چی
کارما یعنی چی
کارما یعنی چی

رفقا قبل از اینکه به بحث آلفا ادامه بدیم، به نظرم بهتره که با مفهوم کارما آشنا بشیم. ببینیم اصلا کارما یعنی چی ؟ چون تو آلفا میتونیم کارمای خوب و بد زیادی تولید کنیم!

کارما یه مفهوم هندو هست که به زبون ساده همون قانون عمل و عکس العمله. درست مثل بومرنگ که پرتش میکنن هوا میره میچرخه و برمیگرده، افکار و اعمال ما هم همینطورن و در نهایت به خودمون برمیگردن.

بحث در مورد کارما خیلی زیاده اگه عمیقتر بخواین بدونین کتاب «بودا» نوشته‌ی ع. پاشایی رو بخونین. اما فعلا در همین حد بدونین که کارما یعنی هرچی بکاریم، همونو برداشت میکنیم.

قانون کارما یعنی چی

هر فکر و عملی که تولید میکنیم و به عالم میفرستیم، همون انرژی ای که هم نوع خودش هست رو دریافت میکنه و چندین برابرش رو به خودمون برمیگردونه.

نکته مهم: اگه به یکی گفتین برو گمشو، الزاما کارمای کارتون این نیست که یکی دیگه بیاد بهتون بگه برو گمشو! همون اندازه که اون فرد از شنیدن حرف شما رنجیده، همونقدر رنجش از حرف یا عمل یا اتفاقی سراغتون میاد و شمارو همون اندازه میرنجونه.

دقت کردین چی شد؟ اون اتفاق نه، اثر اون اتفاق!

به تجربه میگم این قانون محکمترین قانون دنیای ماست!

جا داره این جمله‌ی حکیمانه رو یه بارم باهم مرور کنیم: با دیگران طوری رفتار کنین که میخواین با خودتون رفتار بشه!

 

تمرین عملی

سعی کنین تا آخر امروز فقط به دیگران عشق بدین. با یه زنگ، یه هدیه، یه لبخند، شنیدن درد دل، دعا کردن، تجسم خلاق برای یکی دیگه، و از هر راه سالمی که میتونین به دیگران عشق بدین. نترسین! چندین برابرش به خودتون برمیگرده! امتحانش کنین! این اون قانونیه که از همه چی قابل اعتماد تره.

سوالاتونو این پایین بنویسین تا در موردش صحبت کنیم ?

این پست رو با کسایی که براتون ارزشمندن شر کنین تا اونا هم یاد بگیرن و استفاده کنن ?

منبع

 

اگه مایل به یادگیری چیزای بیشتر در این مورد هستین و دوس دارین از زمان ثبت نام کلاس ها و دوره ها مطلع بشین فرم پایین رو پر کنین:

 

اشتراک گذاری:

6 دیدگاه

به گفتگوی ما بپیوندید و دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید.

  • سلام وقت بخیر.ببخشید من ی سوال داشتم ممنون میشم بهم جواب بدید.مگه نمیگیم هرکاری کنیم کارمای اون بهمون برمیگرده پس چطوری کسی که بیشتر عمرش با کارهاش دیگران را رنجونده و دل اونها را شکسته هیچ مشکلی نداره یا مثلاً اگه آخر عمرش کارمای کارهاش را ببینه دیگه برای اونهایی که اذیت شدن چه فایده داره؟؟

    • دوتا نکته هست:
      ۱. ما نمیدونیم تو دنیای دیگران چی میگذره! شاید یکی ظاهرا همه چیز زندگیش توپه اما از درون عمیقا احساس بدبختی میکنه ولی اینو بروز نمیده.

      ۲. موضوع فقط به همین زندگی ختم نمیشه!
      کارمای خیلی از چیزها هم بعد از مرگ بهمون برمیگردن…

      • سپاس فراوان از شما .من چندتا از مطالب سایتتون را خوندم خیلی برام مفید بود ،فقط خواستم بدونم اگه سوال متفرقه ای داشته باشم کجا میتونم بپرسم؟ممنون از شما

دیدگاهتان را بنویسید

لطفا ایمیلتون رو وارد کنید
دانلود فایل