بلاگ

۳ گام ساده برای انگیزه بخشیدن به عادت‌ها و رفتارها

انگیزه

چطور برای کارهایمان انگیزه داشته باشیم

 

 

 

  • گام اول: برای داشتن انگیزه ، لازم است که یک پیش فعالیت روزمره‌ی ساده باید انتخاب کرد که انجامش سخت نباشد و نتوان به آن نه گفت.

شما برای انجام این پیش‌فعالیت نباید نیازی به انگیزه داشته باشید! منظورم از پیش فعالیت چیست؟ یک کار خیلی ساده و کوچک! بگذارید  با یک مثال منظورم را واضح‌تر کنم: من قبل از شروع به کار نوشتن یک لیوان آب می‌خورم. قبل از پیاده روی کفش‌های مخصوصش را می‌پوشم. این کارها بسیار آسان هستند و در عمل نمی‌توان آن ها را رد کرد.

مهم‌ترین بخش از انجام هر فعالیت، آغاز کردن آن است.

 

اگر انگیزه‌ای برای شروع ندارید، پس سریعتر آن کار را شروع کنید! خواهید دید که پس از شروع به کار انگیزه می‌گیرید. به همین دلیل است که پیش فعالیت‌ها باید بیش از اندازه ساده باشند.

 

  • گام دوم: فعالیت روزانه باید در راستای رسیدن به هدفتان باشد.

اغلب کمبود انگیزه‌ی ذهنی منجر به نداشتن انگیزه برای حرکت فیزیکی می‌شود. وقت‌هایی که دچار احساس خستگی، افسردگی و یا بی‌انگیزگی می‌شوید، سعی کنید موقعیت فیزیکی برای انجام آن کار را تجسم کنید. خیلی تحرک ندارید. شاید مثل یک قطره آب که به آرامی به داخل زمین فرو می‌رود بر روی تخت افتاده باشید.
عکس این قضیه هم صادق است. اگر از لحاظ جسمی فعال باشید و تحرک داشته باشید، به احتمال بسیار زیاد از لحاظ ذهنی هم تحریک شده و با انرژی می‌شوید. برای مثال، در هنگام رقصیدن غیر ممکن است که احساس سرزندگی و انرژی داشتن نکنید!
هرچند که فعالیت روزانه‌ی شما برای شروع باید تا حد ممکن آسان باشد، باید رفته رفته فعالیت فیزیکی را هم افزایش دهید. ذهن و انگیزه‌ی شما می‌تواند دنبال کننده‌ی فعالیت‌های فیزکی شما باشد. تحرک فیزیکی به معنای ورزش کردن نیست! برای مثال، اگر هدفتان نوشتن است، فعالیت روزانه‌ی شما باید شما را به سمت انجام کار نوشتن سوق دهد.

 

  • گام سومبهتر است هر بار الگوی یکسانی را دنبال کنید.

اولین هدف از انجام پیش فعالیت‌ها، انجام یک مجموعه فعالیت‌ها قبل از کار اصلی است. این پیش فعالیت‌ها ذهن شما را آماده می‌کنند که بدانید پس از این‌ها کاری برای انجام دارید.
بلاخره، این پیش فعالیت تا حدی به کار اصلی وابسته می‌‎شود که از لحاظ ذهنی آماده‌ی انجام فعالیت‌های بعدی می‌شوید. نیازی نیست بدانید چگونه انگیزه پیدا کنید، فقط کافیست فعالیت‌های روزانه‌تان را شروع کنید!

اشتراک گذاری:

2 دیدگاه

به گفتگوی ما بپیوندید و دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

لطفا ایمیلتون رو وارد کنید
دانلود فایل