تمرکز چیست‌؟

تمرکز کردن

تمرکز – راهنمای کامل بهبود تمرکز

 

مهارت پیدا کردن در تمرکز کردن می‌تواند دشوار باشد.با این حال قطعا افراد زیادی هستند که دوست دارند بدانند چگونه می‌توانند مهارت های تمرکز کردن و متمرکز ماندنشان را بهتر کنند.

اما واقعا می‌شود چنین کاری کرد؟ ما در دنیایی پر از تنش‌ها و مزاحمتها زندگی می‌کنیم که تمرکز کردن را بسیار سخت می‌کنند.

خوشبختانه این صفحه شامل بهترین تکنیک‌ها و پژوهشهای علمی در مورد آموختن تمرکز و متمرکز ماندن است.

چه شما به دنبال تمرکز بر روی اهداف شغلی باشید و چه به دنبال تمرکز بر هر چیز دیگری در زندگی، این صفحه تمام نیازهای شما در این مورد را رفع خواهد کرد!

 

تمرکز چی هست و چگونه کار می‌کند

 

اولین چیز، تمرکز واقعا چیست؟ از نظر حرفه ای ها تمرکز کردن فرایندی ست که در آن فرد روی کار یا موضوع خاصی توجه مستقیم می کند. این تعریف یک جورهایی خسته کننده است، اما یک موضوع مهمی در این تعریف نهفته است.

 

تمرکز کردن

 

تمرکز چیست؟

اصولا برای متمرکز ماندن بر روی یک چیز، باید چیزهای دیگر را نادیده گرفت.

یک راه بهتر برای این کار این است:

تمرکز زمانی ممکن می‌شود که ما به یک گزینه آری بگوییم و به تمام گزینه های دیگر نه. به زبان ساده تر، حذف کردن، پیش نیاز تمرکز است. همانطور که تیم فریس میگوید، ” کارهایی که نمی‌کنید تعیین کننده‌ی کارهایی هستند که می‌کنید

 

طبیعتا تمرکز نیازی به “نه” گفتن دائمی ندارد، اما مادامی که متمرکز هستیم می‌بایست آن نه حضور داشته باشد.

شما همیشه می توانید کاری را بعدا انجام بدهید، اما در لحظه‌ی حال متمرکز ماندن نیازمند این است که تمام گزینه های دیگر را نادیده بگیرید و فقط به یک چیز توجه داشته باشید.

تمرکز کلید بهره وری است دلیلش این است که نه گفتن به تمام چیزهای دیگر قفل‌های توانایی شما را می‌شکند تا بتوانید آن یک چیزی که رویش تمرکز کرده اید را به انجام برسانید.

 

حالا یک سوال مهم: برای اینکه روی یک چیز متمرکز بمانیم و تمام چیزهای دیگر را نادیده بگیریم چه کار باید کرد؟

 

بسیار خب، قبل از اینکه در مورد این موضوع صحبت کنیم، اجازه دهید چند ثانیه متوقف شویم. اگر از این مقاله در مورد تمرکز لذت میبرید، احتمالا از مقالات دیگر من در مورد رشد فردی نیز بتوانید استفاده بکنید.

هر چند وقت یک بار، تکنیک‌های بهبود شخصی را بر اساس روش‌های اثبات شده از طریق خبرنامه به اعضا ارسال می‌کنم. در صورتی که علاقمند باشید می‌توانید از طریق کادر زیر در خبرنامه هزارسرو ثبت نام کنید و بطور رایگان مقالات کاربردی را در ایمیل خود مطالعه کنید!

 

[mailerlite_form form_id=3]

اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید

لطفا ایمیلتون رو وارد کنید
دانلود فایل